2016/10/15

MUFFINY WARZYWNE Z ŁOSOSIEM

15.10.2016

Te muffinki najlepiej się nadają na śniadanie, posiłek do szkoły/pracy lub kolację, ponieważ mimo swojej małej wielkości dwie lub trzy babeczki wystarczą, aby się najeść.

SKŁADNIKI:

○ 2 opakowania sera mozzarella
○ ok. 70g mąki ryżowej
○ ziarna słonecznika
○ pestki dyni 
○ 4 jaja
○ pomidor
○ ok. 1/4 +/- szklanki mleka
○ sól
○ łosoś świeży ( ok. 300g)
○ przyprawy do łososia: np. imbir, kurkuma i przyprawa do ryb


2016/10/13

ZA CO KOCHAM BLOGOSFERĘ?

13.10.2016

BLOGOSFERA --> BLOGI --> BLOGOWANIE --> REFLEKSJE --> SWOJE ODCZUCIA --> MY


Tak ja wyżej właśnie podzieliłabym na czynniki pierwsze całą blogosferę. Jest ona dla mnie czymś naprawdę ważnym, bo mimo, że ja sama nie dodaję za często postów z najprostszego powodu (lenistwa.. no i braku czasu też przeważnie), to czytanie innych blogów sprawia mi naprawdę wielką przyjemność. Gdy tylko mam więcej wolnego czasu uwielbiam przy herbacie czytać nawet przypadkowe blogi, które przykują moją uwagę i wyobrażać sobie, co danej osobie się stało, jak się czuję, jak jej pomóc ewentualnie, ponieważ w komentarzach często piszemy takie rady właśnie. 
Blogosfera jest strefą wszystkich uczuć, pasji, rad, motywacji, inspiracji, natchnienia, mądrości, piękności, bo właśnie wygląd nas na samym początku przyciąga. Potem zaczynamy dopiero czytać, obserwować oraz stale śledzić różne blogerki i blogerów. 


2016/10/08

MASECZKA NAWILŻAJĄCO-OCZYSZCZAJĄCA | WĘGIEL AKTYWNY + OLEJ KOKOSOWY

08.10.2016

Składniki:

węgiel aktywny (leczniczy), który możemy znaleźć w aptece i zwykłych marketach ( ok. 5zł)
 | 1 kapsułka

olej kokosowy, możemy znaleźć w działach bio, ze zdrowym jedzeniem, a nawet na przypadkowej półce w biedronce (ok.10-20zł za słoik, w biedronce 10zł)
 | pół łyżeczki


Wykonanie i sposób użycia:

Sposób wykonania jak i użycia tej maseczki jest banalny. Olej rozpuszczamy na małym talerzyku lub w pojemniku, a następnie przecinamy nożyczkami kapsułkę z aktywnym węglem, po czym wszystko razem mieszamy. 
Zanim nałożymy maseczkę, myjemy twarz kosmetykiem oczyszczającym. Ja użyłam pianki z under twenty, ale oczywiście możecie wybrać swój ulubiony płyn, żel, itp.
Umycie twarzy przed nałożeniem maseczki jest wskazane, ponieważ węgiel wraz z olejem kokosowym lepiej wchłania się w oczyszczoną skórę i bardziej widać później efekty.
Maseczkę utrzymujemy na twarzy przez ok. 15 minut, po czym zmywamy ją letnią wodą (polecam chwilę przed zmyciem jej, masować twarz drobinkami węgla, które pozostały na twarzy, aby odprężyć ją i zobaczyć lepszy efekt gładszej skóry).


2016/10/04

BIEGAJ I CZUJ ENDORFINY! | MOJA HISTORIA Z BIEGANIEM

04.10.2016

Bieganie od zawsze grało jakąś rolę w moim życiu. Z resztą na pewno nie tylko moją, ale wszystkich dzieci, które z wielką chęcią i zaangażowaniem bawiły się w "berka", "policjanta i złodzieja", czy w inne zabawy, które wymagały większej aktywności. Jednak oprócz tego już jako 10-latka widziałam pewną atrakcję w zwykłym joggingu po lesie z koleżankami. 
W późniejszych latach szkoły podstawowej zaczynaliśmy biegać na czas. Krótkie dystanse przeważnie, bo wiadomo, że te dłuższe, czyli 800m/1km/test coopera nie były wskazane dla dzieci, a nawet niezdrowe do ich prawidłowego rozwoju. Te biegi pojawiły się dopiero w gimnazjum, kiedy wszyscy byli już prawie w pełni wykształceni.


2016/09/26

JESTEŚ DOBRYM CZY ZŁYM CZŁOWIEKIEM?

26.09.2016


Nie raz pewnie rozmyślałeś nad sobą. Dla niektórych takie oto myśli są dość niepoważne, głupie, bo przecież trzeba się cieszyć życiem, trzeba się akceptować i lubić, a nawet kochać takim jakim się jest. Jednak każdy z nas popełnia błędy. Są ludzie, którzy nie widzą ich i należy zwracać im uwagę, że źle popełnili. Inni wiedzą doskonale, że to było złe, choć wciąż popełniają te same błędy.
Można nas porównać do luster, które są wokół nas. W każdym z nich jesteśmy, ale mamy zupełnie inne charaktery. To znaczy, że potrafimy być dobrzy, źli, smutni, weseli, umiemy pomagać, ale jednocześnie jesteśmy leniwi i czasem brak nam szacunku do innych. Według mnie nie ma człowieka dobrego lub złego, bo każdy jest taki i taki, jednak czasem większość naszych luster jest 'zbitych', czyli popełniamy więcej błędów niż dobrych rzeczy (świadomie lub nie).

2016/09/17

PIRAMIDA SERCOWA I MOJE PRIORYTETY

17.09.2016

Witam! Dziś chciałabym podzielić się z Wami pomysłem na wypełnienie takich ramek czymś innym niż zdjęciami! 
Często dostajemy takie rzeczy w prezencie, albo sami decydujemy się je kupić, ponieważ przykuwają one pozytywnie naszą uwagę. Jednak zdarza się, że nie pasuje nam żadne zdjęcie, aby włożyć je tam, a jak pomniejszymy, to ledwo będzie widać, kto lub co na nim jest. 
Wpadłam na pomysł, by moje trzy ramki wykorzystać jako priorytety życiowe i coś, o czym powinnam codziennie pamiętać. Fakt, iż mogłabym napisać to większymi literami i chociażby na biało, aby bardziej zwracać na to uwagę, ale wyszło jak wyszło niestety. Sedno w tym, że pomysł wydaję mi się dobry, jeśli naprawdę trudno byłoby włożyć zdjęcia do czegoś takiego lub po prostu słabo byłoby je widać. 

2016/09/11

WRACAM NA BLOGA!

11.09.2016

Hei!
Jak widzicie, postów bardzo długo już nie było. Potrzebowałam przerwy, chciałam okres wakacyjny spędzić naprawdę bez żadnych obowiązków, a blogowanie stało się dla mnie z czasem czymś, co muszę robić, a niekoniecznie mam chęć. Brakowało mi tego jednak przez ostatni czas. Chciałam się przez ostatnie dni wakacji maksymalnie zorganizować na kolejny, na pewno dużo trudniejszy rok nauki, ale nie tylko! Zorganizowałam się i zmotywowałam również do innych rzeczy, pasji, które zostawiłam nieco w poprzednim roku. Moje ambicje są trochę większe, bo w zeszłym roku właściwie mało rzeczy się dla mnie liczyło.

Postanowienia na ten rok szkolny?
Co do nauki, to nie liczę już na żaden pasek, bo powiedziałam sobie, że świadectwo z trzeciej gimnazjum będzie ostatnim wyróżnionym świadectwem w moim życiu hah. Nie mam jeszcze dużych planów, jeśli chodzi o moją przyszłość, ale biorę pod uwagę, że pójdę w stronę AWF-u lub psychologii. Tak więc tylko z paru przedmiotów przez te trzy lata liceum chcę się naprawdę dobrze uczyć, resztę po prostu zdać.
Ważne jest dla mnie również to, bym znów regularnie biegała i zdobywała życiówki dla samej siebie. Planuję co jakiś czas kupować książki poświęcone właśnie tematyce biegania, ogólnie zdrowego trybu życia, motywacji, o dietetyce. Na pewno przydadzą mi się, nawet jakbym później nie szła w tym kierunku.
Chcę dodawać też posty tu przynajmniej dwa razy w tygodniu jak nie uda mi się częściej. Bardzo brakowało mi blogowania, robienia zdjęć, przerabiania ich. Oczywiście brak czasu także mi na to czasem nie pozwalał, a potem już trudno było mi się do tego zabrać. Więc moi kolejnym postanowieniem jest poprawienie częstotliwości postów. Myślę, że jak się zepnę to wcale to nie będzie takie trudne.

Więc na głowę sobie nie chcę zrzucać, bo wiem, że będę mieć i tak chwilę 'kryzysu' i lenistwa. Chcę odświeżyć wygląd bloga i postaram się to zrobić jakoś w najbliższych dniach. No i mam nadzieję, że w końcu ruszę pełną parą tu bez niepotrzebnych przerw. Do następnego! ♥


(zdjęcia są robione sprzed roku)